m-gok.pl

m-gok.pl

Dbanie o zachowanie kultury i historii kraju

Na tym etapie w ich zbiorowej historii będzie bardzo naĂŻve jakiegokolwiek polityka Igbo z reputacji, biznesu inwestora lub elit jakiegokolwiek cienia nie myślałem poważnie o przewidywanym i nieuchronnym rozpadzie unii Nigerii. Znakiem dobrego polityka lub lidera w każdej dziedzinie jest przewidujący. Lider Igbo jest nie tylko ten, który myśli i działa w interesie zbiorowości, są one zdolne do przewidywania przyszłych zdarzeń i wierzą w swoich przewidywaniach tyle poprzez konkretne starania w celu przygotowania i ustawiają się instytucja i ludzie reprezentują korzyści lub przynajmniej nie tracić tyle, ile będą musieli w końcu, gdy wystąpi zdarzenie. Zawsze lepiej jest być przygotowanym i zdarzenie nigdy nie zdarza, niż dać się złapać nieprzygotowany lub nawet słabo przygotowane. Lider Igbo jest ten, kto jest w stanie myśleć o tych rzeczach, które nigdy nie może zdarzyć się tak, jakby to. Każdy lider Igbo lub dowolny Igbo w ogóle żyje dziś ma być symulowane każdy aspekt tego, co stanie się z nimi i ich ludzi po rozpadzie Nigerii. Prawdziwe przywództwo Igbo jest o odpowiedzialności osób, które prowadzą; myślenia i planowania z wyprzedzeniem dla nich i faktycznie prowadzi swoje działania, jak masz na myśli to, co mówisz lub myślisz.

Spójrzmy na powyższe stanowisko w świetle Biafra wojny. W podręcznikach historii i rachunków świadków dobrze wiadomo, że stan Nigeryjczyk był agresorem w wojnie. Nigeria z pomocą Wielkiej Brytanii, ZSRR i krajów arabskich połączonych sił i walczyć brudne pokonaniu Biafra w roku 1970. Z powiedział jest prawdą, że Biafra przegrali wojnę z powodu potężnych sił, które sprzymierzyły się przeciwko nowej narodu. Jednak, jak to jest w przypadku innych skomplikowanych rzeczy w życiu, jeśli spojrzał na tyle blisko, że będzie zobaczyć inne powody Biafrans zawiódł w swojej uzasadnionej pierwsza próba samostanowienia i niepodległości. Jak idziemy znajdziemy niewygodne upływ na stronie liderów Igbo. Przekonamy się, że wojna nie została utracona w wyniku braku odwagi lub niekoniecznie ze względu na pozór nie do pokonania przeciwności Biafra. Biafrans posiada wszystkie potrzebne im odwagi, bo ktoś powiedział, że Biafrans nie tylko ciężko walczyć, a także bohaterów, powiedział, że bohaterowie walczą jak Biafrans. Biafrans więc wykazać odwagę i męstwo przed kursem, że dzisiaj ludzie utożsamiają się z Biafra, oprócz wolności i godności ludzkiej; Bohaterstwo!

Z biegiem lat stał się synonimem Biafra z tymi, którzy czynią heroicznych rzeczy. Obecnie uważa się, że ten, kto to jest Biafran jest bohaterem i robi rzeczy, które wypada bohaterów. Ale walki i bronić siebie i innych jako bohaterów nie może wydawać się imponująca dla niektórych, zwłaszcza gdy narażone ludzie przychodzą pod groźbą całkowitej zagłady. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę jej o zróżnicowanym standardzie możemy być zaskoczeni widząc, że nie może być wiele, że jest dumny ze po wszystkim. Siła życiowa jest jedną z najpotężniejszych sił w istnieniu. W okresie letnim, widziałem zielone trawy rosną prawie bujne pęknięć w środku ruchliwych drogach, gdzie dziesięć tysięcy pojazdów poruszających się po każdym dniu. Jest to doskonały przykład siły woli przetrwania, która jest wpisana w organizmach żywych. Dla istnienia trawa, przetrwać w tak trudnych i niemożliwych warunków i nadal może przetrwać i rozwijać się, jest godna uznania. Ale tu mówimy o ludziach z wyższych umysłów niż zwykłe traw. Natura obdarzeni ludzie z mocą intelektu, który umożliwia im nie tylko istnieją, ale ustalenie ich istnienia. Ludzie mają zdolność, dzięki sile swojego umysłu, określić jakość ich egzystencji na Ziemi. Wyjaśnia to powiedzenie; komu wiele dano, można spodziewać się wiele.

Dla Igbo / Biafrans, to nie wystarczy, aby walczyć i bronić ich prawa do życia; oczekuje się czegoś więcej niż to. Kiedy w 1980 roku w Nigerii muzułmanie wznowiła islamski dżihad na Igbo w Kano i innych miastach na północy Nigerii pod nazwą Maitatsine; wariant dzisiejszym Boko Haram, Igbo po przezwyciężeniu początkowego szoku ataku z zaskoczenia, wstał i bronili. Nigeryjski rząd tak jak dzisiaj nie mogła ich bronić. Były Igbo biznesmeni, które miały sklepy w mieście, które sprzedał broń. Zabrali szybką decyzję i opróżnił swoje sklepy rozprowadzając broń kolegom Igbo w Sabon Gari, Kano. Ich napastnicy wycofał się, gdy ich islamscy noże ścięcie i sztylety były dopasowane do pistoletów Igbo i amunicji. Możemy pójść dalej i lista inne takie heroiczne momenty kiedy Igbo przyszedł razem i walczył jako jeden przeciwko wspólnemu wrogowi. Jednak, jak pochwały jako akcja samoobrony jest dla Igbo się nie tylko przetrwać, ale stać się bezpiecznym i dostatnim, muszą zgłosić się o krok dalej od tego poziomu podstawowego. Muszą zmiany ich uwagę od walki przeżycia bitwy, i uczyć się razem i walczyć przyszłych bitew, zanim zaczną.

Wszystkie postępowych społeczeństw na całym świecie w pewnym momencie w ich historii w obliczu tej prawdy i ujmuje jego znaczenie dla ich sukcesu. Nie ma naród lub grupa osób, która dokonała żadnych znaczących postępów, pozostając na poziomie reakcyjne. Igbo naród dzisiaj musi dojść do wniosku, że jeśli ona musi z powodzeniem żyć na tym świecie, to ona musi nauczyć się przejąć inicjatywę we wszystkich dziedzinach ludzkich poczynań. Igbo ludzie muszą stać obraźliwe i podjąć walkę na terytorium wroga, zamiast prowadzić beztroskie istnienie i tylko walczyć, gdy zaatakowany. Igbo tego pokolenia musi umieścić swój naród, aby zacząć korzystać z dzieła przeszłych pokoleń. Ponownie, że jest cechą wszystkich postępowych społeczeństw; możliwość stanąć na ramionach minionych pokoleń zamiast pozwolić każdą nową generację zacząć od zera. To jest tylko niższe zwierzęta i rośliny, które rozpoczynają się na nowo przy każdym nowym sezonie. Nawet wtedy, że mają tę zaletę, że ich naturalnego instynktu i samodopasowujący możliwości kodowania genetycznego, aby zrekompensować to, co stracił w ich braku zdolności do przetwarzania złożonych informacji i bodźców i wprowadź zmiany przed wydarzeniami.

Z dostępnych dowodów Igbo przywódcy, politycy i intelektualiści nie walczyć Biafra War dziesięć, dwadzieścia lat, zanim się zaczęło. Takie uchybienia po stronie ludzi na odpowiedzialnych stanowiskach w Igbo / Biafra grunty są niedopuszczalne i nie może się powtórzyć. W przeciwieństwie do postawy Igbo ludzi o kraju, inni w Nigerii nigdy nie ukrywała swoich negatywnych uczuć i zamiarów wobec Igbo długo przed 1966 Igbo pogrom / ludobójstwa, które doprowadziły do ??1967 do 1970 roku wojny. Dla każdego uważnego obserwatora nie było trudne, aby zobaczyć, jak Hausa, Fulani, Joruba i inni walczyli własną stronę wojny na długo zanim się zaczęło. Wygrali wojnę niekoniecznie ze względu na połączone siły Wielkiej Brytanii, Związku Radzieckiego, Egiptu i Ligi Arabskiej Narodów. (Czytelnicy, którzy dbają, aby realizować ten punkt dalej są zachęcani do słuchania i przeczytaj co Ahmadu Bellos i inne Nigerii miał do powiedzenia o Igbo ludzi dziesięć, dwadzieścia lat przed wojną). Obecna generacja Igbo ludzi nie może sobie pozwolić na powtórzenie tego przedwojennego pomyłkę. Przywódcy muszą nauczyć się myśleć i planować podczas wywoływania blef z frowning twarzach demagogów, którzy afiszować przed nimi zwroty połowowe; „Chcesz zerwać kraj”, „chcesz być rebelianci”. Igbo liderów, polityków i intelektualistów musi zatrzymać spadające ofiar pułapkę chcąc zadowolić te nigeryjskie browbeaters przez jeżdżące i przepraszając ich istnienia. Muszą przestać być zadowolony z życia tylko na chwilę i „bezpieczne”, tak, że nikt nie oskarża ich o „próbuje zerwać z kraju”. Nigeria powinien podzielone na długo przed teraz, w każdym razie. Związek nie powinien być na pierwszym miejscu.

Ktoś już o tym mowa, ale przede wszystkim przywódcy Igbo w jakimkolwiek charakterze, powinien być zaniepokojony tym, co Werdykt następna generacja będzie przekazać to, co zrobili lub nie robić. Jeżeli obecne kierownictwo Igbo polityczne i intelektualiści nie zobaczyć dziesięć, dwadzieścia lat przedtem ewentualnym rozpadzie Nigerii i powstania niezależnego i suwerennego Igbo lub Biafra narodu to coś jest nie tak. Dziś powinni zakończeniu wszystkich przygotowań niezbędnych do prowadzenia udanego Igbo / Biafra państwo narodowe, odrębnej od Nigerii.

Jest to rażące zaniedbanie i nieodpowiedzialności na stronie Igbo polityki, biznesu i przywódców intelektualnych dziś być tak zaniepokojony tym, co ich sąsiedzi „The marszcząc brwi demagogów” powie czy po prostu być „świadome” z uczuciami innych, którzy pracują tylko dla korzyści ich własnych ludzi, a nie działać na rzecz poprawy losy teraźniejszości i przyszłości Igbo ludzi. Nie jesteśmy rozciąganie prawdę, gdy mówimy, że obecny islamska Boko Haram plagą przeciwko Igbo / Biafrans nigdy by się stało, gdyby Igbo intelektualistów i liderów dla niej przygotował dziesięć do dwudziestu lat, zanim się zaczęło. Jeśli ta fala śmierci i zniszczenia, które jest stale uwolniona na Igbo w Nigerii muszą być odwrócił się wtedy liderzy Igbo i intelektualiści muszą rozwiązać, aby odwrócić tę zbiorową samobójczych tendencji jedynie reakcję po głowach ludzi zostały islamsko-sojusznikiem odcięte.

W tym momencie nie może być jeszcze tych, którzy jeszcze się przekonać i nadal są wygięte na znalezieniu „rozwiązania”, których autorem jest znalezienie sposobów, poprzez które Igbo ludzie będą współistnieć z resztą Nigeryjczyków w tym samym kraju; to nie jest problem. Jest obowiązkiem zbiorowych liderów Igbo / Biafran i myślicieli cierpliwie pracować ciężej jeszcze przekonać takie osoby. Żaden pojedynczy Igbo lub Biafran zostanie pominięty. Igbo opiniotwórcze, politycy, intelektualiści i ludzie biznesu muszą znaleźć sposób, by cierpliwie edukować i przekonać każdego sceptyka Igbo / Biafra, dlaczego ich jedynym rozwiązaniem jest samodzielne życie z dala od Nigerii. Niech pokazać ludziom, dlaczego jedna Nigeria nie jest i nigdy nie może być rozwiązaniem dla Igbo ludzi. Przywódcy Igbo i intelektualiści muszą znaleźć sposób, by przekonać niedowiarków, że pozostałości wina lub niemożność stanie jedna Nigerii jest zbyt fundamentalna i praktycznie nie do pogodzenia. Linia wina leży po środku do pokonania różnic w sposobie życia różnych narodów, które tworzą jedną Nigerii. W / religijnych różnorodności kulturowych istniejących między różnymi narodami etnicznych, które tworzą unię Nigerii są nie do pogodzenia. Jest obowiązkiem przywódców Igbo przekonać niewierzących wśród swoich ludzi, że kultura i sposób Ludowej robienia rzeczy jest zapoznaj się z naszą ofertą istotą bytu narodu i nie może być zagrożona. Niech wiedzą, że to jest powód, dlaczego ludzie na całym świecie walczą na śmierć, aby zachować się tak, jak rzeczy, w odróżnieniu od innych. Jest obowiązkiem przywódców Igbo przekonać swoich ludzi na tym, że bez względu na retorykę wręcz przeciwnie, nikt nie wygra wojnę o jedną Nigerii. Jest to wojna ideologiczna, kulturowym / browbeating religijne. A do wygrania jest zacząć od pozycjonowania naród Igbo i pokazywanie ludziom jak walczyć następnego Biafra i wszystkie inne wojny Igbo / Biafra zanim zaczną.

Biafran incydent okazał się mieć uniwersalne zastosowanie w tym sensie, że stała się historia wszystkich tych, którzy walczą, aby być wolny od ucisku. Biafra stała się synonimem samostanowienia i walki tych, którzy muszą pokonać siły, które eksterminacji ich z powierzchni ziemi nie z innego powodu niż nienawiść. Tak, Biafra jest przetrwanie na przekór wszystkiemu.

napisane przez: